У світі цікавого!

Нобелівська премія з економіки

     Цього року лауреатами Нобелівської премії з економіки стали троє американських економістів - Юджин Фама (Університет Чикаго, США ), Ларс Петерс Хансен (Університет Чикаго , США ) і Роберт Шиллер ( Єль, США ). Нагороду вручено за емпіричний аналіз зміни ціни активів. Американці знову отримали Нобелівку з економіки /АР вказується в повідомленні Нобелівського комітету , цього року премія була вручена за " практичні розробки та емпіричний аналіз". 
    Так, вчені протягом десятиліть займалися питанням зміни ціни активів. Ці показники, відзначають дослідники, є критично важливими для бізнесу і, особливо, для функціонування фінансових ринків .
     Економісти проаналізували, яким чином різні ринкові явища впливають на вартість активів - цінних паперів, капіталу, нерухомості. Серед іншого, вчені з'ясували, як нова інформація змінює ціну активів в коротко - і довгостроковій перспективі. Розробки вчених дозволять більш точно розуміти і передбачати розвиток фінансових ринків.
   Зазначимо, що в категорії економіка цього року перспективними лауреатами вважалися співробітники Чикагської юридичної школи Сем Пельцман і Річард Познер. Їм могла дістатися нагорода за дослідження впливу на ринки економічних регуляторів
    Пригадаємо, премія з економіки, на відміну від інших нобелівських нагород, не згадується в заповіті Альфреда Нобеля. Її 43 роки тому заснував банк Швеції в пам'ять про знаменитого шведському вченому. Більше всіх премій в цій області - 47 - отримували американці. Єдиним лауреатом з країн СНД досі залишається Леонід Канторович .
     Нагородження лауреатів пройде 10 грудня в Стокгольмі.У минулому році лауреатом премії стали двоє професорів з США , Елвін Рот і Ллойд Шаплена , за дослідження в галузі економічної інженерії та моделювання окремих ринків. Як зазначила Королівська академія наук Швеції , нагорода вручається за " теорію стійких розподілів та практичне моделювання ринків"



 «Сьогодні лідери повинні вміти легко і
невимушено вести корабель свого бізнесу
крізь 40-футові хвилі океанів,
що вже ніколи не будуть спокійними —
 і при цьому вміти благополучно переправляти
свій екіпаж з одного порту до іншого.»
Джастін Менкес

 В сучасному світі великого технічного прогресу і жорсткої конкуренції не просто знайти своє місце та досягти успіху. Недарма вже з малих літ дітей у спеціальних школах бізнесу починають цьому навчати.  Якими ж рисами повинен володіти справжній бізнесмен?
Джастін Менкес, провівши дослідження, яке ґрунтується на досвіді відомих директорів, зазначає що керівники повинні володіти цим доволі незвичним набором із трьох якостей, які часто суперечать природній людській поведінці. Ці характеристики є каталізаторами тієї майстерності, яку демонструють найкращі директори світу, і разом вони складають нове визначення лідерства:
Реалістичний оптимізм. Лідери з цією рисою впевнені в своїх силах — але без самообману чи нерозсудливості. Вони переслідують сміливі цілі, які іншим людям зазвичай здаються нездійсненними мріями. І в той же час усвідомлюють масштаби тих проблем, що стоять перед ними, і труднощів, що чекають попереду.
Підпорядкування меті. Лідери з цією якістю вважають свою професійну мету настільки важливою, що розглядають цінність свого життя з точки зору того, наскільки воно сприяє досягненню цієї мети. Більше того, вони повинні переслідувати професійну мету, аби відчувати сенс життя. По суті, ця мета володіє ними, і заради неї вони живуть. Вони не розмірковують про свою мету, тому що їхній розум знаходить задоволення у процесі її здійснення. Їх рівень відданості роботі є безпосереднім результатом того, якої надзвичайної, виключної ваги вони надають цій меті.
Вміння знаходити порядок серед хаосу. Лідерів з цією рисою складні, багатопланові завдання тільки підбадьорюють і надихають. А вміння вносити ясність у проблеми, які збивають з пантелику інших, робить їхню допомогу по-справжньому безцінною.
 Ці три не зовсім звичні якості характеру не приведуть вас до упіху на пустому місці, але значно допоможуть в досягненні своєї мети.
 Розглянемо більш детально, яким же має бути справжній бізнесмен!
Бізнес (business — справа, діло) — підприємницька, комерційна чи будь-яка інша діяльність, що не може суперечити закону і спрямована на отримання прибутку
 Бізнес можна представити як систему, що має відмінні властивості:
 Доцільність. Вона означає, що будь-якого елементу бізнесу властива певна спрямованість, тобто отримання прибутку;
 Цілісність. Даний принцип означає, що бізнес присутній в усіх сферах, де має місце мета збільшення прибутку. Бізнес - це деяка сфера, об'єднує фінанси, маркетинг, менеджмент, право;
 Суперечливість. Цей принцип означає, що бізнес складається з протиріч між його елементами: виробниками та споживачами, найманими працівниками та підприємцями і т.д. Ці протиріччя є факторами розвитку бізнесу, зміцнення його цілісності;
 Активність на увазі, що бізнес - це соціальний процес, пов'язаний з участю людей. Їх активність виражається в особистому та суспільному багатстві, рівні життя.
 Хто ж такий бізнесмен?
Бізнесмен - це той, хто володіє капіталом, що знаходиться в обороті, приносить прибуток. Ним може бути ділова людина, в підлеглості якої немає підлеглих, вона не займає ніякої постійної посади в організації, але є володарем її акцій і може бути членом її правління.
Найбільш важливими є такі риси підприємця:
 організаційно-господарське новаторство;
 готовність та здатність до ризику;
 пошук нових можливостей та ініціативність;
 орієнтація на якість продукції та обслуговування;
 майнова відповідальність та цілеспрямованість;
 висока інформативність та постійне спостереження;
 здатність до "жертв" в інтересах справи;
 чіткість, планомірність у роботі;
 здатність переконувати людей, чесність, надійність тощо.

Переглянемо відео «Як стати бізнесменом» Валентин Агарков розповідає хто такий бізнесмен та як ним стати.
  


Завдання:
 1.    Переглянувши відео дайте відповіді на запитання:
 -що експерт має на увазі кажучи, що «підприємці це сміливі люди, які вміють приймати рішення не тільки за себе, але і за інших» ?
 -з чим з сказаного ви згодні, а з чим, можливо, ні? Обґрунтуйте відповідь.
     
 2.  Назвіть риси характеру, які б, на вашу думку, допомогли б вам у створенні свого бізнесу. Про який бізнес ви мрієте та чи бачите себе успішним бізнесменом?

Історія
Із історії всім нам відомо, що спочатку люди вели натуральне господарство. Тобто забезпечували себе їжею та одежею самі. З часом, коли потреби людей почали зростати,  з’явилися відносини обміну, а потім і найманий труд. Саме той час можна вважати початком підприємницької діяльності.
 Вперше поняття «підприємець» у науковий обіг ввів англійський економіст Річард Кантільйон (1680-1734). Він розглядав його як особливу економічну функцію, важливою функцією якої є ризик. Кантільйон визначав підприємця як людину, яка за певну ціну купує засоби виробництва, щоб виробити продукцію і продати її з метою одержання доходу. До підприємців він зарахував людей з нефіксованими прибутками (ремісників, купців, селян та ін.), тобто тих, хто працює умовах постійного ризику.

 Якісно нову оцінку підприємництва дав наприкінці XIX століття англійський економіст А. Маршалл, який наголосив на інноваційній діяльності підприємця та його активній ролі у застосуванні нових машин і технологічних процесів. Апогеєм у розробці теорії підприємництва стали праці американського економіста Й. Шумпетера, який підприємницьку функцію ототожнював з функцією економічного лідерства і новаторства.

 Узагальнюючи наукові погляди на сутність підприємництва і на роль підприємця в контексті історичної еволюції, можна констатувати, що:
Підприємець - це активний суб'єкт пошуку й реалізації нових можливостей у генеруванні та освоєнні новаторських ідей, розробленні нових товарів і технологій, здійсненні інновацій та оволодінні перспективними факторами економічного розвитку.

«Найпридурковатіший бізнесмен в історії» 


Придуркуватий, наївний, що вірить у все на світі, але при цьому напрочуд щасливий, Тіматі Декстер сколотив собі стан на рівному місці, нічого не розуміючи в грошах, зробив величезні гроші на біржі, скуповуючи акції просто навмання, і примудрився продати вантаж вугілля в центрі вугледобувної промисловості Великобританії. Точно холодильник ескімосові.
 До кінця 1779 року з огляду постійної війни і найважчого фінансового стану 13-ти штатів, які воюють за незалежність від Британії, ця валюта абсолютно знецінилася. Її вартість в 1779 році була дорівнює приблизно 1/25 від вартості в 1775.
 Наш герой не дуже розбирався в цих складних фінансових справах. Він бачив тільки одне: папірці дешевшають. І банально їх скуповував. Скуповував їх Декстер практично «на вагу», за тверду валюту - срібні або золоті монети. Над ним потішалися. Це виглядало приблизно як зараз скуповувати зімбабвійські долари в надії вигадати на них. Ну або білоруські рублі. Але як не дивно, після війни ця валюта знову знайшла цінність. З'явилися біржі, почали воскресати банки, і до 1784 року Декстер збільшив свій статок, вкладене в континентальні долари, майже в 15 разів! 
 Але це був тільки початок. Точно так само Декстеру щастило і з акціями. Він купував найдешевші - і ті починали нез'ясовно рости в ціні. Декстер постійно хотів чимось торгувати. Тому він кожен рік то купував нову землю, то продавав стару, в 1787 році без всякої потреби продав особняк Фротінгемов і купив замість нього інший. Взагалі, всі переїзди і перепродажу власності Декстера немає сенсу навіть описувати. Більше тижня в спокої він жити не міг.

         Завдання:
 1.    Переглянути та проаналізувати відео «Історія успіху компанії  Apple». Зробити висновки, які риси характеру допомогли її засновникам досягти такого успіху?
 2.    Організуйте дві команди по 5 чоловік  та пригадайте самі оригінальні історії розвитку бізнесу в світі. Команда, яка назве більше отримує додаткові бали.


Правознавство
 Щоб вдало почати та вести свій бізнес, щоб вміти вирішувати конфлікти та питання зі своїми підлеглими кожен бізнесмен повинен знати та виконувати свої права та обов’язки.
В Україні розроблено правовий статус підприємця, тобто його права, обов'язки та відповідальність. 
 Підприємець має право:
створювати для здійснення ПД будь-які види підприємництва;
купувати повністю або частково майно та набувати майнового права;
самостійно формувати господарську діяльність, обирати постачальників та споживачів, встановлювати ціни і тарифи, вільно розпоряджатися прибутком;
укладати з громадянами трудові договори щодо використання їхньої праці (контракти, угоди);
самостійно визначати форми, системи й розміри оплати праці та інші види доходів осіб, що працюють за наймом;
отримувати будь-який необмежений за розмірами особистий дохід;
брати участь у зовнішньоекономічних відносинах, здійснювати валютні операції;
користуватися державною системою соціального забезпечення й соціального страхування.
Основні обов'язки підприємців полягають у тому, щоб:
укладати трудові договори (контракти, угоди) з громадянами, які приймаються на роботу за наймом;
здійснювати оплату праці осіб, які працюють за наймом, на рівні, не нижчому за мінімальні розміри, встановлені законодавством;
забезпечити відповідні умови й охорону праці, а також інші соціальні гарантії;
дотримуватися прав з метою реалізації законних інтересів споживачів, забезпечуючи надійну якість виробничих товарів (послуг);
отримувати ліцензію на діяльність у сферах, які підлягають ліцензуванню відповідно до чинного законодавства.
Підприємець несе відповідальність:
за зобов'язаннями, пов'язаними з цією діяльністю, усім своїм майном, за винятком того, на яке відповідно до законодавчих актів не може бути звернене стягнення;
за охорону навколишнього середовища;
за додержання заходів з техніки безпеки, охорони праці, виробничої гігієни та санітарії;
за заподіяну шкоду й збитки.
Підприємець може бути визнаний судом або арбітражем банкрутом, якщо майна, яке йому належить, не вистачає для покриття заборгованості й нема перспектив для фінансового оздоровлення підприємства.
 За останні два роки в світі було прийнято велику кількість законів, які в тій чи іншій мірі спростили порядок організації та ведення бізнесу. У деяких країнах ці дії були просто необхідні, тому що, наприклад, в Гватемалі час на вирішення простих спорів у суді могло затягтися на чотири роки, а в Сьєрра Леоне сумарні податки становили 164% від валового доходу компанії. Найбільш сильні позитивні зміни відбулися в країнах Східної Європи та Центральної Азії.
 Найбільш важливо, щоб спроби державного регулювання бізнесу не були хаотичні, а мали певний напрям розвитку. З одного боку, відсутність регулюючого органу може призвести до неправомірних дій з боку компанії, наприклад, по відношенню до інвесторів. З іншого - корупція може стати наслідком занадто сильного тиску з боку регулятора.
 Процеси, пов'язані з організацією бізнесу державі легше всього спростити. Найбільш популярною реформою, до якої вдавалися багато країн, було застосування принципу «одного вікна» - кількість інстанцій, які необхідно відвідати, скорочувалося до однієї.


Література
 Книжок про бізнес багато. Хороших книжок про бізнес – мало. Таких, які виховують риси справжнього лідера, справжнього бізнесмена!
 Розглянемо найбільш цікаві та корисні книжки.

Емоційний інтелект (1995), Деніел Гоулман      
  

 Чому люди з різним IQ однаково добре виконують роботу? Вся справа в самоконтролі, наполегливості та мотивації - іншими словами, в емоційному інтелекті. Гоулман розповідає, як цей емоційний інтелект можна розвивати.

Спочатку поруште всі правила (1999), Маркус Бакінгем, Курт Коффман


 Автори закликають керівників персоналізувати свій стиль і не гребти всіх під одну гребінку. Щоб прийти до такого висновку, Бакінгем і Коффман провели більше 80 тис. інтерв'ю з кращими менеджерами. У книзі багато інших корисних порад.

Як завоювати друзів і впливати на людей (1936), Дейл Карнегі
Фінансовий успіх на 15% залежить від технічних знань і на 85% від вміння вести людей за собою, заявляє автор, який сам себе називав простим сільським хлопцем.


Як стають лідерами (1989), Уоррен Бенніс
 Книга від гуру лідерства сприймається не як бізнес-підручник, а як спосіб розібратися в собі. Бенніс міркує про брак лідерів і називає цю проблему «соціальною хворобою». У книзі він розповідає, як лікувати цю недугу.
Мої роки в General Motors (1964), Альфред Слоун
 Автор очолював GM з 1923 по 1946 роки і перетворив компанію в найбільшу світову корпорацію. Юристи GM довго перешкоджали виходу книги, боячись, що одкровення Слоуна послужать підставою для судових позовів проти компанії. Ця книга до сих пір вважається обов'язковою до прочитання в багатьох бізнес-школах світу.
 «Чічіков – один із перших бізнесменів»
У сучасному світі, з його корпораціями і великими транснаціональними компаніями, Чічіков прижився б відмінно: практично всі роботодавці цінують цілеспрямованість, бажання досягти своїх цілей за всяку ціну, конформізм і тотальне підпорядкування керівництву. Образ Чічікова володіє характерними для сучасного підприємця рисами, які не зовсім характерні для Росії початку дев'ятнадцятого століття.
 Павлуша Чічіков з самого дитинства намагався все «копійкою пробити» за завітом батюшки, гідна поваги працездатність і цілеспрямованість була спрямована тільки на збільшення особистого капіталу. При цьому серйозної, глобальної мети в житті набувача Чічікова немає, тому залишається тільки збирати якомога більше грошей, при цьому не ясно, на що він їх хоче витратити.
 Можна було б провести переродження Чічікова в веденого високою метою комерсанта, прагненням якого був би не просто заробіток капіталів, а їх правильне інвестування в суспільство і Росію, тобто спрага користолюбства придбала б інший відтінок.
 Якщо розглядати образ Чічікова в контексті сучасності, він нагадує сьогоднішнього бізнесмена, який в міру цинічний, розраховує тільки на свої сили і пробивається в люди самостійно. Мета більшості сучасних клонів Чічікова аналогічна - сколотити капітал, який дозволить відчувати себе в чомусь трохи вище за інших, при цьому серйозних дороговказних орієнтирів у них також немає.
Наше суспільство прихильно ставиться до таких людей, дозволяє їм виділитися і відхопити «шматок пирога», але моральні та суспільні цінності цілого прошарку суспільства залишають бажати кращого. Однак створення занадто великого прошарку цинічних підприємців не піде на користь ні суспільству, ні державі, тому потрібно намагатися втілити в життя те, що не вийшло у М.В. Гоголя, а саме переродження набувача у соціально-орієнтованого комерсанта.

Гра:
Учні діляться на 5 груп. Кожна група обирає собі літературного героя, який на їх думку володів рисами справжнього бізнесмена та наводить приклади вчинків, які допомогли йому досягти успіху або навпаки.


Географія

Час від часу кожен замислюється про те, що непогано було б організувати свою справу, нехай навіть невелике. У когось це так і залишається захмарною мрією, а хтось починає робити кроки для її реалізації, і відразу ж на першій ступені стикається з низкою проблем і труднощів.
 Кожен справжній бізнесмен повинен знати «де? Як? Для кого?» краще відкривати бізнес. Світовий банк спільно з International Finance Corporation щорічно проводить дослідження, в якому з позиції простоти ведення бізнесу аналізуються 155 країн світу.
Найбільш зручною країною для ведення бізнесу була визнана Нова Зеландія. Тут підприємство можна організувати за 12 днів, пройшовши всього дві процедури і заплативши близько 4 дол, при цьому в цій країні немає вимог щодо порядку формування мінімального капіталу при реєстрації. Більше часу і більшу кількість процедур буде потрібно на отримання ліцензії, та заплатити при цьому доведеться вже близько 600 дол
 Друге місце зайняв Сінгапур. Цим двом країнам вдалося обігнати США, які виявилися тільки на третьому місці. Росія серед сприятливих країн для ведення бізнесу знаходиться на 79 місці. Частка неформального сектора складає близько 46% від ВНП (одна з найбільш високих у світі), а дохід на людину - всього 3,4 доларів.
 Головною і єдиною зброєю Сінгапуру і Гонконгу в боротьбі за власне благополуччя став бізнес-клімат, умови для ведення бізнесу. Протягом короткого проміжку часу країни знищили всі перешкоди на шляху технологій та капіталу - будь то висока ставка податку, зайвий бюрократизм чи корумпований чиновник.
Визнанням успішності їх роботи на шляху до процвітання стали підсумки чергового дослідження Індекс економічної свободи, опубліковані американським фондом Heritage Foundation на початку березня 2011 року. Гонконг і Сінгапур в черговий раз зайняли перше і друге місця в цьому глобальному рейтингу відповідно. Іншими словами, в цих двох невеликих азіатських країнах офіційно найлегше вести справи.

 Переглянемо відео про ведення бізнесу в одній із найсприятливіших стран – Гонконгу.
Завдання:
Знайдіть та проаналізуйте рейтинги. Вкажіть на карті найсприятливіші для ведення бізнесу країни?
 На якому місці знаходиться ваша країна?  А сусідні?


Людина і суспульство

Дуже успішні й заможні люди завжди приковують до себе увагу і викликають великий інтерес.
Що робить одних людей процвітаючим меншістю, а інших - сірою масою?
Може бути розум, наявність стартового капіталу або удача?

Так, всього потроху, але статистика показує, що найуспішніші люди світу - це перш за все люди, яких об'єднує одна загальна якість - наполегливість.  Ці люди – справжні бізнесмени. Деякі з них навіть не мають вищої освіти, але це не зашкодило їм досягти великих успіхів. Подивимось же на тих людей, бізнесменів від народження.

 Дональд Джон Трамп  - американський підприємець, власник однієї з найбільших будівельних компаній США, продюсер та телеведучий. Народився у заможній сім'ї володаря будівельних компаній Фреда Трампа, після закінчення університету працював у компанії батька, пізніше розбудовував свою власну компанію. З часом створив одну з найуспішніших будівельних компаній, побудував будинки у престижних районах Нью-Йорка та інших американських міст.
 Також є володарем транспортної компанії та низки казино у США. Негаразди у приватному житті та успіх у бізнесі зробили Трампа одним з найвідоміших особистостей США. Заснував свою власну розважальну програму у реальному часі «Кандидат», де сам брав участь у якості ведучого. Був одружений тричі, має п'ятеро дітей, троє з котрих теж працюють у його компанії.
Зоряний шлях Дональда Трампа
Наступним безумовно успішним бізнесменом, на якого варто звернути увагу є Стівен Джобс
Стівен Пол Джобс — американський підприємець і винахідник. Був засновником, членом ради директорів і CEO (генеральним директором) корпорації Apple Inc.. Джобс також раніше займав посаду CEO компанії Pixar Animation Studios; в 2006 році The Walt Disney Company придбав Pixar і Джобс став членом ради директорів Disney. В 1995 році в мультфільмі «Історія іграшок» він був зазначений як виконавчий продюсер.
 В кінці 1970-х років Джобс зі співзасновником компанії Apple Стівом Возняком створили один з перших комерційно успішних персональних комп'ютерів. На початку 1980-х років Джобс був одним з перших, хто побачив потенціал керованого мишкою графічного інтерфейсу користувача, що призвело до створення Macintosh.
 Втративши владу в боротьбі з радою директорів 1985 року, Джобс був звільнений з Apple і заснував NeXT, яка спеціалізувалася на ринках бізнесу та вищої освіти. В 1996 році Apple придбав NeXT, а Джобс повернувся в компанію, яку співзаснував, і пробув її CEO з 1997 по 2011 роки. У журналі «Fortune» Стів Джобс був названий найвпливовішим підприємцем 2007 і потрапив до списку топ-менеджерів 2009.  Промова Стіва Джобса

Які риси допомогли йому стати справжнім бізнесменом?

Джордж Сорос - мабуть, найвідоміша постать інвестиційного світу. Якщо імена Уоррена Баффета, Джона Темплтона, Томаса Роу Прайса або Едді Ламперта добре відомі лише вузькому колу людей, які мають пряме відношення до світу економіки, фінансів та інвестицій, то слава Джорджа Сороса вийшла далеко за межі цього кола. "Людина, яка обвалив фунт стерлінгів" не обмежується інвестиційною діяльністю. Добровільно розлучаючись з частиною свого багатства,
 Джордж Сорос встиг залишити слід у багатьох інших сферах за межами світу фінансів і в якійсь мірі навіть вплинути на хід історії. Інвестор і спекулянт Джордж Сорос також встиг прославитися і як філантроп, і як філософ і політичний діяч з дуже ліберальними поглядами. Інтерв’ю Джорджа Сороса
Одним з найіменітішим бізнесменом, чиє ім’я осяяло усе минуле сторіччя, був Генрі Форд
Генрі Форд — конструктор автомобілів, засновник корпорації «Форд Мотор», також один з найбагатших людей усіх часів.
 Вперше почав використовувати промисловий конвеєр.
 Деякі джерела стверджують, що Г.Форд у 1894 р. став магістром масонської ложі «Палестина», а пізніше був у ложі «Сіон». В роки Другої світової війни був тісно пов'язаний з німецькою розвідкою, виступав проти допомоги СРСР.
 Форд був неоднозначною особистістю. Під його іменем у 1920 р. опублікована книга «Міжнародне єврейство», яку пізніше активно використовувала нацистська пропаганда. У 1938 р. нагороджений орденом Орден Заслуг германського орла. Життя й досягнення Генрі Форда.
Завдання:
1.    Які риси характеру, на вашу думку, допомогли цим людям досягти такого успіху?  Що їх об’єднує?
 2.    Підготуйте твір на тему «Людина, яка мене надихає», в якому викладіть думку з  приводу досягнень, рис характеру та життя людини, якою ви захоплюєтесь.

Етика та естетика

Статус бізнесмена зобов'язує його дотримуватися етикету. Як повинен вести себе підприємець з колегами, з підлеглими? Манера поведінки впливає на колектив або позитивно, або негативно. Серед основних характеристик етикету варто відзначити стиль в одязі і манеру поведінки.
 Можна погодиться з народною мудрістю в тому, що «господар - пан», але, якщо підприємець серед свого персоналу зарекомендував себе, робота всієї системи буде явно відрізнятися ефективність і бажанням працювати на результат. Тому важливо не зловживати своїм становищем і повноваженнями над людьми. Чи знаєте ви походження слова «здрастуйте»? Навіть якщо не знаєте, інтуїтивно можна здогадатися. У старовину традиційно люди бажали один одному здоров'я, що власне увійшло в звичку і стало доброю традицією сучасності. Тому правилом номер один для кожної людини має бути вітання, причому розташовує до себе.
 Правилом номер два може бути зближення з колективом, причому обговорюючи не тільки організаційні моменти, але і торкнувшись безпосередньо людини. Не варто скупитися на похвалу, якщо вона заслужена. В колективі потрібно відчувати себе як в своїй тарілці, при цьому дотримуватися певної ієрархії. Власне тут має місце поза, в якій знаходиться начальник. Важливо посміхатися, демонструвати бадьорий настрій. Руки не варто засовувати у кишені або розміщувати на талії, а природно жестикулюючи, ви створите приємну атмосферу для розмови.
 Під час переговорів важливо демонструвати впевненість в собі і бадьорість. Потрібно привітати всіх присутніх теплим рукостисканням. Промовляючи монолог або ж ведучи діалог, важливо дивитися на учасників процесу, показуючи, що ви цікавитеся кожним присутнім. У створенні власного позитивно іміджу допоможе легка невимушена хода. Не варто підносити руки до обличчя, це свідчить про невпевненість або страх.
Дресс – код бізнесмена
Як має виглядати бізнесмен?
Перш за все - представницьки. Для цього існує традиційний "джентльменський набір" одягу, який дозволить вам в будь-якій ситуації відчувати себе "у своїй тарілці". Стандартний офісний гардероб бізнесмена повинен включати в себе: класичний костюм (краще з чистововняної або напіввовняної тонкої тканини), твідовий піджак, темні в тон піджака брюки, набір сорочок, 2-3 краватки, білизну, темні довгі шкарпетки чи гольфи, тонкий трикотажний пуловер ( або жилет без застібки) з невеликим V-подібним вирізом, класичні черевики.
 Добре, якщо весь гардероб витриманий в єдиному теплому  або холодному тоні, що поєднується з вашим природним колоритом. А тепер зупинимося докладніше на основних предметах окремо. Як правило, діловій людині потрібно не менше трьох костюмів: вихідний, робочий і літній. Вибір костюмів у відповідності з індивідуальними розмірами ще не гарантує, що він буде красиво сидіти. Адже не менш важливо мати правильну поставу і вміти носити костюм. Найбільш вдалі кольори для чоловічого ділового костюма - чорний, коричневий, бежевий, темно-синій, темно-ліловий. Популярні всі відтінки сірого, особливо сріблястий і сталевий колір.
 Костюм-трійка вважається найпрестижнішою і консервативної одягом ділових людей. Традиційний англійський костюм складається з піджака, жилета і брюк з кантом. Ширина штанів внизу 20-22 см. Піджак приталений, плечова лінія підкреслено пряма. Жилет з горловиною і маленьким кишенею для годинника. Основна увага в класичному костюмі приділяється тональної цілісності й колірному поєднанню, не менш важливий і підбір підкладкових тканин. Силует класичного костюма повинен ідеально облягати чоловічу фігуру, чого дуже важко домогтися при покупці готового виробу. Тому краще шити на замовлення.



Діловий етикет в різних країнах

США
 Американський стиль ділової взаємодії характеризується утилітаризмом (все повинно давати дохід!); Не робити зайвої роботи, обходитися без марних витрат праці; зневагою до традицій; силою даного слова; ретельністю в опрацюванні організації будь-якої справи; поділом і скрупульозної перевіркою виконання; націленістю сьогодні зробити краще , ніж учора; великою увагою до дрібниць; спеціалізацією кадрів і виробництва; стислістю і ясністю; конструктивізмом.
Великобританія
 Англійський бізнесмен - це вишколена, ерудована людина, в якому поєднуються найвища професійна підготовка і своєрідний політичний інфантилізм. Чисто людські фактори мають для нього величезне значення. Він не замикається у своїй роботі, а має широке коло інтересів, пов'язаних не тільки з економікою, а й спортом, літературою, мистецтвом. Він дуже спостережливий, є гарним психологом і не сприймає як фальші, так і приховування слабкою професійної підготовки.
Китай
 У Китаї надають важливого значення налагодженню дружніх, неформальних відносин з іноземними партнерами. Вас можуть запитати про вік, сімейний стан, дітях - не ображайтеся, це щирий інтерес до вас. Вас радо запросять у гості або ресторан на обід, де подадуть не менше 20 страв. Якщо ви не готові спробувати запропоноване вам екзотичне блюдо, не відмовляйтеся демонстративно. Спробуйте з'їсти хоча б маленький шматочок, а інше змішати на тарілці. Подача супу до столу - сигнал того, що обід наближається до завершення. Гість встає з-за столу першим.

 Завдання:
 Переглянемо відеозапис, де відомий психолог розповість нам як знайти спільну мову в бізнесі
 Які корисні порад ви отримали?
 Чого не можна робити в жодному разі?

Образотворче мистецтво

 Читати про великі історії бізнесу  цікаво, але ще цікавіше – дивитися про них. Саме тому існує так багато кінофільмів про те, що таке великий бізнес і як досягти в ньому успіху.
 Розглянемо найцікавіші та найкорисніші з існуючих фільмів.
Уол Стриит – «Гроші не сплять»

 Відмотавший термін колишній корпоративний рейдер Гордон Гекко виходить з в'язниці в абсолютно новий світ, що стоїть на порозі фінансової кризи. Він - динозавр, чиї методи давно застаріли, а репутація грає погану службу. Але саме його вибирає в партнери молодий трейдер Джейкоб Мур, що пропонує Гекко операцію: він налагоджує відносини старого з дочкою, не спілкувалася з ним одинадцять років і що винить Гордона за самогубство брата, а той допомагає доглядає за дівчиною Джейкобу видертися на вершину фінансової сходів.
Господарі грошей
 Документальний фільм 1996 року. Це фільм про те, як відбувалося становлення сучасної грошової системи США, що з себе представляє
 Федеральний резерв, і хто, насправді, стояв і стоїть досі за тим, що ми  називаємо циклами ділового світу. Автори кінофільму відштовхуються від ідеї, що грошова система США дає вигоду лише небагатьом багатим людям.
 Розглядаються схеми забезпечення прибутком для суспільного блага, зокрема пропонується Акт про грошове реформування ("the Monetary Reform Act"), який має виправити економічну систему.
Соціальна мережа
 У фільмі розповідається історія створення однієї з найбільш популярних в Інтернеті соціальних мереж - Facebook.
 Шалений успіх цієї мережі серед користувачів по всьому світу назавжди змінив життя студентів-однокурсників гарвардського університету, які заснували її в 2004 році і за кілька років стали наймолодшими мультимільйонерами в США.
 Слоган фільму:  «Не можна завести 500 000 000 друзів, не наживши жодного ворога.»
 А які корисні для бізнесменів фільми бачили ви?
 Чим вони можуть допомогти в організації та веденні бізнесу?
 Які важливі уроки ви засвоїли? Ким з героїв хотіли б бути?

Охорона здоров’я

Кожен справжній бізнесмен повинен піклуватися не тільки про себе, свої гроші та свій зовнішній вигляд, але й про навколишнє середовище та людей.
 Підтримувати людей, спонсорувати програми, проекти, реставрувати пам'ятки архітектури, фінансувати розвиток інфраструктури міста, приходити на допомогу в безвихідні ситуації - кредо будь-якого бізнесмена. І не тому, що дійсно є потреба ділити з кимось свій хліб, а для того, щоб займати в суспільстві нішу людей гуманних, попросту - філантропів. На щастя, є багато бізнесменів, для яких соціальна відповідальність відіграє значиму роль. Вони самовіддано організовують благодійні фонди, акції, віддають значні суми на боротьбу з наркоманією, алкоголізмом, створюють оздоровчі центри для хворих дітей.
 «Бізнес і благодійність - ланки одного ланцюга», - стверджує генеральний директор. Бізнесмен не може бути соціально відповідальним, якщо не займається благодійністю. Людина, яка вкладає у свій бізнес, повинен бути готовим до того, що потрібно буде взяти на себе відповідальність за своїх рідних, працівників, оточуючих. Але не кожен може впоратися з дуже складним завданням - поєднати матеріальний бік з духовною. В історії є чимало прикладів, коли великі бізнес-імперії стають відомими не результатами свого бізнесу, а саме благодійністю. Кількість мільярдерів, які дали публічне зобов'язання пожертвувати на благодійність більше половини особистого багатства, досягла 92 людей.
Про це йдеться в заяві Білла Гейтса. Згідно із заявою, поширеною 18 вересня, до ініціативи найбагатших американців Білла Гейтса і Воррена Баффета Giving Pledge нещодавно пристали 11 представників найбільш заможних сімей США, зокрема, гендиректор Netflix Рін Хестінгс і голова ради директорів Intel Емерітус Гордон Мур.
 "Ця нова група привнесла (у діяльність Giving Pledge) свій різнобічний досвід у бізнесі та благодійності, який збагатить наш діалог про те, як зробити філантропію максимально результативною", - йдеться в прес-релізі Фонду Мелінди і Білла Гейтс. Благодійна кампанія Giving Pledge стартувала в червні 2010 року.
 Вже за кілька місяців близько 40 мільярдерів із США поставили свої підписи під "обітницею дарування".
 Серед них були кінорежисер Джордж Лукас і мер Нью-Йорка Майкл Блумберг, один із засновників медіакомпанії AOL Inc Стів Кейс, інвестор Карл Ікан і "король ринку сміттєвих облігацій" Майк Мілкен, співзасновники соціальної мережі Facebook Марк Цукерберг і Дастін Московіц.
 Обов'язковою частиною приєднання до ініціативи є акт "публічного підтвердження" своїх намірів, тобто підписання письмового зобов'язання пожертвувати на благодійність більше половини особистого багатства.
Чи повинні, на Вашу думку, бізнесмени жертвувати гроші на благодійність?


Комментариев нет:

Отправить комментарий