План роботи відділення "МАН"

                                                                   ПЛАН РОБОТИ

відділення Малої академії наук

Комунального закладу Рокитнянської районної ради

Київської області  «Рокитнянський ліцей – Мала академія наук»

на 2020 / 2021 навчальний рік


І. ВСТУП 

Комунальний заклад Рокитнянської районної ради Київської області «Рокитнянський ліцей – Мала академія наук» (далі – ліцей-МАН), створений 2019 році, є правонаступником Рокитнянського районного ліцею Рокитнянської районної ради Київської області.Рокитнянський ліцей – МАН складається з двох відділень: академічного ліцею та позашкільного навчального закладу – Мала академія наук учнівської молоді (далі – МАН).

Перший 2019/2020 н.р на базі ліцею працювало відділення  «Малої академії наук» (далі – «МАН»). Основним напрямом діяльності відділення є  дослідницько-експериментальний. Головною метою є:

– створення умов для реалізації творчих та інтелектуальних потреб учнівської молоді;

–   удосконалення системи виявлення та підтримки інтелектуально обдарованої, здібної до наукової творчості учнівської молоді;

–   самоосвіта та самовдосконалення учнівської молоді;

–   підготовка до вступу до вищих навчальних закладів;

–   формування в учнівської молоді базових дослідницьких компетентностей у процесі експериментальної, навчально-пошукової, науково-дослідницької, дослідницько-конструкторської та винахідницької діяльності;

–   формування інтелектуальної, високоосвіченої, соціально активної та національно свідомої особистості;

–   підняття в суспільстві престижу науково-дослідницької діяльності учнівської молоді, авторитету наукових працівників. 

Відділення  «МАН» у своєму складі налічує 5 студій: філологічна, математично-економічна, природнича, технологічна, суспільствознавча.

У межах цих студій працює 14 гуртків, де навчальний процес забезпечують 14 досвідчених вчителів, реалізуючи авторські та державні освітні програми. Слухачами гуртків було 184 учнів ліцею та закладів загальної середньої освіти району. Рокитнянський ліцей – «МАН»  працював за п’ятиденним робочим режимом.

Заклад організовував наукові конференції, забезпечував участь членів гуртківців у наукових школах з відділень:  «Фізика та астрономія», «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство» та навчальних практикумів: STEM-школи. Двоє учнів (Куліш А., Можняк М.) були учасниками конференції «Герої серед нас: сучасні захисники України» та нагороджені дипломами.

Окрім того, протягом 2019/2020 навчального року педагоги ліцею спонукали учнів до участі у різноманітних заняттях,  творчих та інтелектуальних конкурсів. Вихованці гуртків взяли участь у :

он-лайн лекціях та тренінгах з філософських наук та наук про Землю;

науково-профільних школах з астрономії та фізики (Рибалка А., Доредоренко В.), літературознавства, фольклористики та мистецтвознавство (Зінченко М., Слісаренко М., Бандура Б.);

коуч-студії з неорганічної хімії (Доредоренко В.);

мотиваційно-навчальному практикуму Stem-школи (Капшук В., Доредоренко В.);   

інтенсив - практикуму з хімії (Царенко А., Пилипенко О.);

конкурсі «Олімпус» (географія – 9 учнів);

онлайн-конференціях з географії, літературознавства, української мови та історії.

онлайн-олімпіаді з географії, кер. Лисиця Т.;

бізнес турнірі для учнів від КІНТ: «Стратегія фірми 2019», кер. Липовенко Ю.;

екскурсії до Рокитнянськії філії «Ощадбанк», кер. Липовенко Ю.;

мовно-літературному конкурсі ім. Т.Шевченка: Царенко А., Редько Ю. – І місця в районному етапі, кер. Євсєєнко С., Хілініч О.;

міжнародному конкурсі з української мови ім. П.Яцика:  Фещенко Я. – І місце в районному етапі, кер. Хілініч О.;

конкурсі всеукраїнської учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням  «Об'єднаймося ж, брати мої»: Зінченко М. – ІІІ місце в обласному етапі, кер. Євсєєнко С.;

конкурсі до 90-річчя Ліни Костенко: Редько Ю. – ІІ місце на обласному етапі,  кер. Євсєєнко С.;

конкурсі літературної творчості для школярів «Березневі містерії»: Редько Ю. – ІІІ місце в Україні, кер. Євсєєнко С.;

конкурсі екологічних проектів: Куліш А. – І місце в районному етапі, Розколупа О. – ІІ місце на районному етапі, кер. Прозор Л.

У І етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН взяло участь 26 вихованців гуртків  (у минулому році – 13 учнів). Ними здобуто 11 перемог і 14 призових місць, що становить 96% якості (4% - 1учень). Якісній підготовці наукових робіт, ефективному виконанню контрольних робіт із базових предметів, досконалому захисту сприяла планомірна системна підготовка, яку провели педагоги Рокитнянського ліцею – «МАН»  – керівники науково-дослідницьких робіт. Традиційно склалося, що наукові керівники складають алгоритм роботи над науковим дослідженням і, реалізуючи його, домагаються якісної підготовки учнів.

Особливо результативною є робота окремих відділень, зокрема хімії та біології – 2 роботи з біології та 5 робіт з психології, економіки – 6 робіт, технічних наук – 4 роботи, наук про Землю – 3 роботи, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства – 3 роботи. У відділеннях історії, математики та української мови було представлено по одній науково-дослідницькій роботі.

Однак залишаються невикористаними можливості, оскільки жодної роботи не було представлено з іноземної мови, журналістики, теології та електроніки й приладобудування.

У ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН взяли участь 8 вихованців відділення «МАН», керівники: Євсєєнко С.В., Прозор Л.А., Лисиця Т.О., Хорунжа О.В., Липовенко Ю.І., Юрківська А.В. Чотири учні (50%) вибороли призові місця: з біології – Царенко А (ІІм.), з фольклористики – Зінченко М.(ІІм.), з психології – Ковленко А.(ІІІм.) та мистецтва – Писанко Є.(ІІм.).

За період карантину з 13.03 по 29.05.2020 року всі керівники гуртків використовували  як синхронну так і асинхронну форми дистанційного навчання. Найдоступнішими та найлегшими засобами зв’язку з вихованцями гуртків та проведення онлайн-занять були:

     месенджери (чат, групу, спільноту можна організувати на платформі Facebook);

     Інстаграм (бесіда для переписки, запис голосових повідомлень та включення педагога у прямий ефір);

     Вайбер;

     Електронна пошта;

     YouTube-канали (можливість через посилання надавати доступ до відеозанять або ж поширювати вже змонтовані освітні ролики згідно обраної теми).

Слід зазначити, що педагоги закладу проводили заняття використовуючи, переважно Вайбер, Google Classroom, Zoom та Classtime.

 Учні були активними учасниками дистанційних занять, відео-конференцій та онлайн-дискусій. Також вихованці гуртків з біології, хімії та літератури, мали можливість бути слухачами відео-уроків НЦ «МАНу», дистанційних занять і профільних шкіл КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді»: з економіки онлайн-лекції від науковців НУБІП «Цікаво про економіку».

Вихованці гуртка з економіки (Писанко Д., Данилишина В.) стали учасниками наукової студії з економіки «Економічні дискусії молоді ХХІ».  Учні гуртків з економіки (Писанко Д., Данилишина В.) та психології (Коваленко А.)  взяли участь у ХХ Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ. Сучасні проблеми науки», яку проводив Національний авіаційний університет України.                                                                                                                                                                 

Основні напрямки освітньої діяльності закладу у 2020/2021 навчальному році:

− організація освітнього процесу з використання нових педагогічних технологій з використанням нових ефективних форм роботи у наукових секціях;

− популяризація творчих, наукових та науково-технічних досліджень і розробок учнівської молоді, пошук шляхів їх практичного застосування;

− створення інформаційної бази даних науково-дослідницьких робіт учнів

– учасників ІІ і ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу МАН.

− формування іміджу закладу як сучасної багатопрофільної освітньої установи;

організація та проведення І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів МАН України;

− проведення масових пізнавальних, освітніх, виховних заходів за участю учнів;

організація участі вихованців відділення МАН у всеукраїнських творчих, пізнавальних, освітніх заходах, конкурсах, турнірах, фестивалях, змаганнях згідно з планами Міністерства освіти і науки України та Національного центру «Мала академія наук України».

Освітній процесу відділенні МАН здійснюється відповідно до річного плану роботи, затвердженого директором закладу з використанням різних організаційних форм навчання: колективної та індивідуальної роботи під керівництвом наукових керівників у секціях, лекцій, конференцій, семінарів, курсів, наукових читань, дискусійних клубів, походів, екскурсій, літніх наукових профільних шкіл, олімпіад, конкурсів, виставок, літніх наукових експедицій тощо.    

ІІ. Організація освітнього процесу відділення «МАН» у 2020/2021 навчальному році

Зміст заходів

Відповідальний за

виконання

Термін виконання, місце проведення

Підготовка пакету документів для організації освітнього процесу та масової роботи в закладі.

Липовенко Ю.

серпень

Адаптація навчальних програм гурткової роботи.

керівники гуртків

вересень

Проведення настановчої сесії.

Липовенко Ю.

до 16.09

Складання і затвердження календарно-тематичних планів і програм роботи секцій.

керівники гуртків

до 16.09

Складання і затвердження роботи з обдарованими.

керівники гуртків

до 16.09

Затвердження розкладу роботи секцій.

Прозор Л.

до 16.09

Проведення інструктажів з охорони праці педагогічних працівників, безпеки життєдіяльності неповнолітніх.

Липовенко Ю.

 

Комплектація навчальних секцій учнями.

керівники гуртків

15.09

Складання відкритих занять гуртків.

керівники гуртків

до 16.09

Укладання угод про співпрацю із ЗНЗ, ВНЗ, науково-дослідницькими установами, громадськими організаціями, музеями.

Прозор Л.

до 15.09 та протягом навчального року за потребою

Підготовка та проведення заходів з учнями відділення в рамках проекту «Науково-освітні діалоги. Інтеграція науки в практику».

Мовчан О.

Лисиця Т.

протягом навчального року

Проведення дослідження пам’яток геохронологічної таблиці.

Мовчан О.

вересень

Розв’язування ситуаційних завдань. Створення презентації «Сучасна психологія особистості».

Хорунжа О.

вересень

Практична робота: «Проведення аналізу рівня дослідницьких умінь учнів».

Липовенко Ю.

вересень

Всеукраїнська школа-семінар «Зелена енергетика».

керівники гуртків

вересень

ХІ Всеукраїнський Інтернет-турнір з природничих дисциплін.

Лисиця Т.,

Мовчан О.

жовтень, листопад

Участь у конференції: «Філософський симпозіум».

Ярмак І.,

Денисенко А.,

Євсєєнко С.,

Пелішенко В.,

Хілініч О.

до 01.10

Всеукраїнський конкурс «МАН-Юніор Ерудит».

Лисиця Т.,

Мовчан О.

до 15.10

Ознайомлення учнів відділення «Ліцей» зі змістом роботи в МАН та Статутом закладу. Провести години інформування за темою «Зміст діяльності ліцею – МАН».

Липовенко Ю.

жовтень

Проведення консультування для слухачів  відділення МАН: «Портфоліо учня-дослідника».

Денисенко А.

Липовенко Ю.

жовтень

Проведення консультування для учнів, членів-МАН за проблемою: «Відбір матеріалу  для представлення роботи під час захисту».

Керівники гуртків

жовтень

Практичне заняття: «Складання «правил тестування». Соціометричне дослідження в групі».

Хорунжа О.

жовтень

Ділова гра: «Геологічний вік».

Мовчан О.

жовтень

Проведення онлайн зустрічі з науковцями.

Липовенко Ю.

жовтень

Перегляд та обговорення фільму на релігійну тематику.

Денисенко А.

жовтень

Ознайомлення з основними характеристиками готичного стилю в архітектурі.

Юрківська А.

жовтень

Круглий стіл: «Мова і мислення».

Хілініч О.

жовтень

Практикум «Характер за фотокарткою».

Пелішенко В.

жовтень

Тренінг «Як знайти ідею?».

Ярмак І.

жовтень

Проведення вікторини «Інтелектуальний лабіринт».

Лисиця Т.

жовтень

Оприлюднення інформації про науковців у різних галузях. Проведення зустрічей з науковцями.

Лисиця Т.

жовтень

Поняття про міф. Класифікація міфів. Вічне дерево життя.

Євсєєнко С.

жовтень

Офіційно - діловий та публіцистичний стилі мовлення.

Нікітіна Т.

жовтень

Виконання вправ на використання техніки «мозкового штурму» для вибору теми наукової роботи.

Шелест П.

жовтень

Текстові задачі. Формування моделі текстової задачі.

Іщенко В.

жовтень

Участь у ліцейній настановній учнівській конференції «Формування інформаційно-дослідницьких компетенцій учнів.

керівники гуртків

листопад

грудень

Психологія обдарованості. Модель творчої особистості.

Хорунжа О.

листопад

Творча робота: «Складання порівняльної характеристики типів ґрунтів, видів рослин і тварин, що поширені в різних природних зонах України».

Мовчан О

листопад

Тренінг «Як знайти ідею?».

Липовенко Ю.

листопад

Презентація: «Наукові праці українських релігієзнавців».

Денисенко А.

листопад

Ознайомлення з пам'ятками архітектури Ренесансу, особливостями стилю бароко, пам'ятками архітектури України.

Юрківська А.

листопад

Диспут: «Місце української мови серед інших слов’янських мов».

Хілініч О.

листопад

Ділова гра «Репортаж з місця події».

Пелішенко В.

листопад

Зустріч з науковцями

Ярмак І.

листопад

Практична робота. Тексти народних пісень. Обговорення книжок з народного фольклору.

Євсєєнко С.

листопад

Просторіччя. Виконання вправ на розрізнення лексики.

Нікітіна Т.

листопад

Розв’язування винахідницьких задач.

Шелест П.

листопад

Логарифмічні нерівності та їх системи.

Іщенко В.

листопад

Побудова ландшафтного профілю.

Лисиця Т.

листопад

Застосування творчих підходів у роботі над задумом власної дослідницької роботи. Проведення тренінгу «Як знайти ідею».

Лисиця Т.

листопад

Провести попередній захист і презентацію учнівських курсових проектів.

Денисенко А.,

Липовенко Ю.

листопад

Визначити перелік курсових проектів, які стануть науково-дослідницькими роботами.

Денисенко А.,

Липовенко Ю.

 

листопад

Скласти графік консультування учнів-членів МАН  керівниками науково-дослідницьких робіт.

Грушник О.І.

 

листопад

Скласти розклад підготовки учнів-членів МАН до виконання контрольних робіт.

Липовенко Ю.

листопад

Провести консультування для учнів з питань оформлення презентацій для супроводу захисту науково-дослідницьких  робіт.

Липовенко Ю.

листопад

Провести попередній захист і презентацію учнівських науково-дослідницьких робіт.

наукові керівники

грудень

Забезпечити допомогу учням у виданні  науково-дослідницьких робіт.

наукові керівники

грудень

Взяти участь у І етапі конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт.

наукові керівники

грудень

Практичне заняття: «Види потреб за А.Маслоу».

Хорунжа О.

грудень

Ділова гра: «Вплив природи на людину та людини на природу».

Мовчан О.

грудень

Робота в онлайн бібліотеці.

Липовенко Ю.

грудень

Семінар: «Віра в християнстві. Види молитов».

Денисенко А.

грудень

Ознайомлення з основними характеристиками архітектури в стилі модерн, особливостями конструктивізму, пам'ятками модерну в Україні.

Юрківська А.

грудень

Практичне заняття: «Розроблення робочої гіпотези дослідження»

Хілініч О.

грудень

Ділова гра: «Три слова – одна замальовка»

Пелішенко В.

грудень

Дискусія: «Чому я займаюсь науково-дослідницькою роботою?»

Ярмак І.

грудень

Великодні свята. Писанкарство. Розгляд книжок «3вичаї нашого народу».

Євсєєнко С.

грудень

Типологічний метод. Зіставний метод. Описовий метод.

Нікітіна Т.

грудень

Складання економіко-географічної характеристики об’єкта дослідження.

 

Лисиця Т.

грудень

Робота в бібліотеці. Ознайомлення з прикладами оформлення бібліографії у наукових статтях і наукових виданнях.

Лисиця Т.

грудень

Робота з науковими статтями в бібліотеці.

Шелест П.

грудень

Геометричні задачі та екстремимуми.

Іщенко В.

грудень

Творчий звіт відділення МАНу.

Липовенко Ю.

грудень

Створити банк обдарованих дітей міста для залучення до позакласної і позашкільної роботи в об’єднанні «Ліцей – МАН».

Липовенко Ю.

січень

 

Саморегуляція діяльності. Розроблення технології створення успіху.

Хорунжа О.

січень

Круглий стіл: «Поняття про науково-дослідницьку діяльність».

Мовчан О.

січень

Практична робота: «Використання методів теоретичного пізнання до вирішення проблеми дослідження».

Липовенко Ю.

січень

Відео-перегляд: «Обряди християнства Ікони,святі місця, священні предмети».

Денисенко А.

січень

Ознайомлення з основами проектної діяльності, етапи проектування та макетування

Юрківська А.

січень

Семінар на тему: «Види наукових робіт».

Хілініч О.

січень

Онлайн конференція.

Пелішенко В.

січень

Складання початкового плану дослідження.

Ярмак І.

січень

Мотиви обрядовості у поезіях поетів-романтиків та художніх полотнах українських художників.

Євсєєнко С.

січень

Акроніми. Оказіоналізми.

Нікітіна Т.

січень

Опис конкретних зупинок за профілем згідно з планом: місце розміщення зупинки, геологічна будова, рельєф.

Лисиця Т.

січень

Використання програм Excel, Origin для представлення наукових результатів.

Лисиця Т.

січень

Обговорення на тему «Аналіз джерел та їх порівняння».

Шелест П.

січень

Графи та їх використання під час розв’язування задач.

Іщенко В.

січень

Поповнити банк тематики науково-дослідницьких робіт на новий період.

Липовенко Ю.

лютий

Відмінності учнівського дослідження і наукового дослідження.

Хорунжа О.

лютий

Рольова гра: «Захист науково-дослідницької роботи».

Мовчан О.

лютий

Представлення наукових результатів у різноманітному вигляді: таблиці, графіки, діаграми.

Липовенко Ю.

лютий

Екскурсія до католицького храму.

Денисенко А.

лютий

Завдання для проектування: визначення функціональних вимог, естетичного образу та стилю об'єкту макетування,  планування архітектурного простору.

Юрківська А.

лютий

Практикум: Культура роботи в бібліотеці.

Хілініч О.

лютий

Написання есе: «Мова газети в житті сучасного читача».

Пелішенко В.

лютий

Робота з програмою Excel.

Ярмак І.

лютий

Проведення конкурсу на визначення знавця сучасних традицій та обрядів.Сучасний дитячий фольклор.

Євсєєнко С.

лютий

Синоніми. Антоніми. Омоніми. Пароніми.

Нікітіна Т.

лютий

Ознайомлення з тематикою науково-дослідницьких робіт. Вибір напряму і теми дослідження.

Лисиця Т.

лютий

Вивчення нормативних документів і законів щодо захисту інтелектуальної власності в Україні.

Лисиця Т.

лютий

Складання заявки на реєстрацію авторського права на твір.

Шелест П.

лютий

Площа фігури. Перерозподіл площ.

Іщенко В.

лютий

Провести моніторинг дослідницьких пріоритетів учнів на новий навчальний рік.

Липовенко Ю.

березень

Основи інтелектуальної власності і патентування.

Хорунжа О.

березень

Екскурсія до районної бібліотеки.

Мовчан О.

березень

Круглий стіл: «Авторські права в мережі Інтернет. Основні засоби захисту авторських прав».

Липовенко Ю.

березень

Дискусія: «Багаточисельність сучасних протестантських церков і сект».

Денисенко А.

березень

Робота над макетом основної архітектурної форми. Встановлення на базову поверхню макетування.

Юрківська А.

березень

Інтернаціоналізми у складі української лексики.

Хілініч О.

березень

Дискусія: «У чому полягає безпека маніпуляції цифрами, відсотками та середніми показниками в журналістських матеріалах».

Пелішенко В.

березень

Вивчення нормативних документів і законів щодо захисту інтелектуальної власності в Україні.

Ярмак І.

березень

Написання і редагування статей, рецензування.

Євсєєнко С.

березень

Ономатопея. Тон.

Нікітіна Т.

березень

Представлення результатів спостереження.

Лисиця Т.

березень

Проведення тренінгу з побудови аргументації у тексті роботи.

Лисиця Т.

березень

Представлення наукових результатів з хімічних досліджень у різноманітному вигляді: таблицях, графіках, діаграмах.

Шелест П.

березень

Метод координат.

Іщенко В.

березень

Тренінг з побудови аргументації у тексті роботи

Хорунжа О.

квітень

Захист презентації: «Дослідження в галузі географії».

Мовчан О.

квітень

Ознайомлення з прикладами оформлення науково-дослідницьких робіт учнів минулих років.

Липовенко Ю.

квітень

Історичний експур «Релігійні конфесії Рокитнянщини».

Денисенко А.

квітень

Підготовка до захисту проектів.

Юрківська А.

квітень

Практичне заняття: «Вплив іншомовних слів».

Хілініч О.

квітень

Створення нових моделей організації сучасних редакції.

Пелішенко В.

квітень

Рольова гра «Захист науково-дослідницького проекту».

Ярмак І.

квітень

Підготовка до захисту учнівських науково-дослідницьких робіт.

Євсєєнко С.

квітень

Графічні засоби виразності.

Нікітіна Т.

квітень

Оформлення додатків та ілюстрованого матеріалу – схем, діаграм і таблиць

Лисиця Т.

квітень

Підготовка доповіді та презентації за результатами науково-дослідницької роботи.

Лисиця Т.

квітень

Проведення тренінгу на підбір аргументів для захисту власного судження.

Шелест П.

квітень

Ілюстрація розрахунків. Задача «Статистичні показники».

Іщенко В.

квітень

Проведення консультування для слухачів відділення МАН «Портфоліо учня-дослідника».

керівники гуртків

квітень

Представлення і захист науково-дослідницької роботи

Хорунжа О.

травень

Презентація кращих конкурсних робіт.

Мовчан О.

травень

Проведення рольової гри «Захист науково-дослідницької роботи»

Липовенко Ю.

травень

Вікторина: «Біблія як святе письмо та культурно-історична пам’ятка».

Денисенко А.

травень

Захист проєктів.

Юрківська А.

травень

Заняття конференція: «Джерела української фразеології»

Хілініч О.

травень

Ділова гра: «Організація прес-бюро, прес-клубу»

Пелішенко В.

травень

Участь в історичних конкурсах: «Київщина козацька».

Ярмак І.

травень

Наукові читання, лекторії, онлайн зустрічі з науковцями.

Євсєєнко С.

травень

Перифраз. Евфемізм. Метафора. Епітет.

Нікітіна Т.

травень

Проведення підсумкової науково-практичної конференції учнів. Відзначення кращих вихованців гуртка.

Лисиця Т.

травень

Участь у конференціях, конкурсах, олімпіадах.

Лисиця Т.

травень

Оприлюднення доповіді та презентації за результатами науково-дослідницької роботи.

Шелест П.

травень

Ілюстрація розрахунків. Задача «Індекси»

Іщенко В.

травень

Сформувати попередню заявку на виконання наукових робіт учнями в 2021/2022 н.р. Призначити керівників робіті з числа науковців

Липовенко Ю.

травень

Розробити сценарій Дня науки у ліцеї – МАН.

Мовчан О.

травень

Провести День Науки в ліцеї, запросити слухачів відділення «МАН»

Липовенко Ю., 

Мовчан О.

травень

Провести індивідуальні консультації та співбесіди з учнями, які почали працювати над науковими дослідженнями у 2020/2021 н.р.

керівники

робіт

червень

Немає коментарів:

Дописати коментар